Novinka české železnice – dvoupatrová modrá krasavice jezdí v Moravskoslezském kraji

Po změně jízdního řádu dnes začala v Moravskoslezském kraji jezdit nová moderní souprava s řídicím vozem umožňující cestování ve vlaku jednadvacátého století. Na trati z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm (respektive v pracovní dny do Frýdlantu nad Ostravicí) bude postupně jezdit pětice nových souprav složených z motorové lokomotivy a tří dvoupatrových vozů, respektive z jednoho vozu řídicího. Souprava push-pull tak umožní mimo jiné v koncových stanicích rychlé obraty.

Souprava může mít od dvou až do sedmi vozů, maximální rychlost může být až 160 kilometrů v hodině, avšak na trati do Frenštátu/Frýdlantu budou jezdit soupravy třívozové s maximální rychlosti 100 kilometrů v hodině – to je ostatně i nejvyšší povolená rychlost na trati. Velikou výhodou je pohodlný nástup pro cestující, a to i na vozíku a pro rodiny s kočárky. Interiér je upraven na jízdu s jízdními koly, kočárky, invalidními vozíky, ale také s lyžemi. Cestujícím slouží pět toalet, přičemž jedna z nich je určena i pro vozíčkáře. Na toaletě se nachází i přebalovací pult.

O víkendech a svátcích až do Frenštátu, v pracovní dny jen do Frýdlantu.

Souprava měřící téměř 80 metrů bez lokomotivy nabízí 356 sedel, kdy deset z nich je v první vozové třídě. Cestujícím slouží mimo jiné WiFi připojení a zásuvky 230 V a USB zásuvky (při mé jízdě zásuvky i WiFi naprosto bez problémů fungovaly). Souprava je uzpůsobena i pro nevidomé a slabozraké cestující, kdy dveře jsou ozvučené a zároveň nad jedním z páru dveří řídicího vozu je tzv. navigační majáček reagující na speciální vysílačku pro nevidomé. Nevidomý cestující tak přesně ví, kam má jít. 

Souprava je moderní, dvoupatrová  nízkopodlažní. Sedadla jsou pohodlná a jízda velmi klidná.


Při dnešní druhé jízdě této soupravy z Ostravy hl. n. s odjezdem v 09:25 byla souprava velmi zaplněná. Pasažéři byli zejména výletníci a také fanoušci železnice. Jízda v prvním i druhém patře je velmi tichá, bez vibrací, bez větších otřesů. Jak již bylo zmíněno, WiFi i zásuvky na 230 V fungovaly, avšak USB nabíječku jsem osobně nenalezl. Za to jsem si všiml koše na tříděný odpad, což mne velmi potěšilo. Dalším potěšením bylo pro mě i to, že v rámci stolečku u okna je místo na nápoje, takže vám jen tak lahev vody či kelímek s kávou nespadne. Když si navíc takto sednete s kafem a sluchátky na uších do druhého patra soupravy a koukáte na hory, je to něco velmi krásného. Jen pozor – a to je dle mě, jsem poměrně veliký (185 centimetrů), jediný problém – musíte sklonit hlavu, když si chcete sednout, jinak budete praštění – já byl celkem třikrát. :-D            

Inu je vidět, že kde se chce, tam se železniční doprava dá podporovat velmi dobře. Na rozdíl  od kraje Středočeského tak Moravskoslezský kraj ukazuje, že je pro něj železniční doprava jednou z priorit. 




















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Proč je rozdíl mezi zajištěním, zadržením a zatčením?

Donucováky kvůli respirátorům? Ne! Téměř vždy je to jinak

Za zdmi věznice – úvodem k nelehké práci za mřížemi